Zwiedzanie Ciepłowni „Południe” oraz zestaw gadżetów wystawiliśmy za pośrednictwem radomskiego Sztabu #801 Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy na aukcję WOŚP. Wycieczka miała 12 licytujących i zwycięzca wpłacając 307,50 zł zapewnił sobie możliwość zapoznania się z procesem powstawania ciepła systemowego, poznania nowo wdrożonych przez „RADPEC” S.A. proekologicznych technologii - Instalacji Oczyszczania Spalin. Na zwycięzcę aukcji czeka kilka atrakcji, m.in. podziwianie panoramy okolicy z najwyższego tarasu instalacji. Najważniejsze jest to, że wpłacone przez niego pieniądze będą wspierać cel 32. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, czyli płuca po pandemii! Tak jak i kwota 157,50 zł uzyskana podczas aukcji gadżetów „RADPEC” S.A., w której licytowało 14 osób.
Włączyliśmy się w zbiórkę na rzecz 32. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Poniżej umieszczamy linki do dwóch aukcji RADPEC-u:
https://allegro.pl/oferta/zestaw-gadzetow-podarowany-przez-firme-radpec-s-a-15087682085
https://allegro.pl/oferta/zwiedzanie-cieplowni-poludnie-w-radomiu-radpec-s-a-15087704968
Zapraszamy do udziału w licytacjach.
Plan zadań w zakresie rozbudowy i modernizacji sieci ciepłowniczej na rok 2024 został zamieszczony w zakładce „Ogłoszenia”.
Jako ostatnią przed feriami zimowymi odwiedziliśmy Publiczną Szkołę Podstawową nr 2️1️ im. ks. Jana Twardowskiego. „Lekcja ciepła” upłynęła w miłej atmosferze, a czwartoklasiści z zainteresowaniem oglądali prezentację o cieple systemowym i smogu. Ich zainteresowania dowodziła również chóralnie rozwiązana krzyżówka podsumowująca omawianą tematykę.
Kolejne, i jednocześnie jedne z ostatnich przed feriami zimowymi, „Lekcje ciepła”, odbyły się w Publicznej Szkole Podstawowej nr 2️0 im. Obrońców Pokoju oraz w Publicznej Szkole Podstawowej Nr 1️9 im. Edmunda Bakalarza. W obu szkołach uczniowie klas czwartych bardzo aktywnie uczestniczyli w lekcjach oraz korzystali z okazji, by wykazać się posiadaną wiedzą. Czwartoklasiści początkowo nie wykazali zadowolenia z faktu, że ich nowa wiedza o cieple systemowym, jego produkcji i związanych z nią działaniach ekologicznych RADPEC-u, będzie sprawdzana, bowiem sprawdzian wiadomości kojarzyli z „klasówką”. Jednak, gdy okazało się, że będzie to krzyżówka, to rozwiązali ją błyskawicznie i z wielkim entuzjazmem, za co zostali nagrodzeni upominkami.
Tydzień poprzedzający ferie zimowe rozpoczęliśmy spotkaniem z czwartoklasistami w Publicznej Szkole Podstawowej Nr 11. Młodzi radomianie aktywnie uczestniczyli w „Lekcji ciepła” oraz bardzo sprawnie rozwiązali związaną z nią tematycznie krzyżówkę.
W przedświątecznej scenerii odbyła się "Lekcja ciepła" w Publicznej Szkole Podstawowej Nr 24. Licznie zgromadzeni czwartoklasiści z zainteresowaniem poznawali proces produkcji ciepła systemowego i jego dostarczania do odbiorców. Wykazali się również wiedzą w zakresie ochrony powietrza. Las rąk, który pojawiał się po odczytaniu każdego z pytań podsumowującej spotkanie krzyżówki, pokazał, że młodzież potrafi wykorzystać wiedzę, z którą się zapoznała.
Czwartoklasiści z Publicznej Szkoły Podstawowej Nr 15 wykazali się dużą wiedzą w zakresie ekologii, ekologicznych aspektów produkcji ciepła i jego racjonalnego wykorzystywania, z ożywieniem dyskutowali o efekcie cieplarnianym i szkodliwym wpływie smogu na zdrowie. Podczas „Lekcji ciepła” chętnie dzielili się informacjami na temat korzyści płynących z segregowania śmieci, a krzyżówkę sprawdzającą nowo zdobytą wiedzę, dotyczącą m.in. produkcji ciepła systemowego i ochrony środowiska, rozwiązywali w ekspresowym tempie.
Czwartoklasiści z Publicznej Szkoły Podstawowej Nr 14 z dużym zainteresowaniem uczestniczyli w „Lekcji ciepła”. Byli bardzo wnikliwymi oraz aktywnymi słuchaczami. Młodzi radomianie wykazali się dużą wiedzą w zakresie proekologicznych działań, których celem jest dbanie o czystość powietrza. Zadawane przez nich liczne dociekliwe pytania świadczyły o zainteresowaniu tematyką produkcji ciepła systemowego i jego przesyłania do odbiorców.
Kolejna „Lekcja ciepła” odbyła się w Publicznej Szkole Podstawowej Nr 13️ z oddziałami integracyjnymi im. Księcia Józefa Poniatowskiego w Radomiu. Czwartoklasiści wykazali się sporą wiedzą dot. ekologicznych aspektów produkcji ciepła i jego wykorzystywania, ale także pojęcia smogu czy efektu cieplarnianego czy też zasad racjonalnego korzystania z ciepła.