Kanały spalin na początkowo prezentowanych zdjęciach były czerwone, bowiem takiego koloru jest farba przeciwkorozyjna, którą są pomalowane. Teraz kanały zmieniły kolor. Zostały pokryte izolacją cieplną z włókna mineralnego a na zewnątrz zostały obłożone blachą koloru srebrnego.
Kanały spalin o przekroju prostokątnym są po tzw. stronie brudnej, tj. między ciepłownią a instalacją oczyszczania spalin. W rzeczywistości kanały po stronie brudnej będą już przysyłały spaliny częściowo oczyszczone, bowiem proces oczyszczania rozpoczyna się już w kotłach, które zostały wyposażone w instalację redukcji tlenków azotu, a później proces oczyszczania spalin jest kontynuowany przez multicyklony przy wyjściu z ciepłowni, gdzie następuje odpylenie wstępne. Następnie spaliny będą trafiały do IOS. Po ich dokładnym oczyszczeniu trafią do komina na pośrednictwem kanałów po tzw. stronie czystej. Są to kanały o przekroju okrągłym.